Linkbuilding

Seo-Bureau

On-page SEO

SEO Tekster

On-page SEO

 

Hvad er on-page SEO, og hvad kræver det? Kort sagt er on-page SEO alt det, vi gør ved dit indhold, så det matcher Googles guidelines. Der ligger mange forskellige opgaver i on-page SEO, og det vigtigste er søgeord og titler.
Det første, vi gør, er derfor at lave en søgeordsanalyse på dit website eller på de services eller produkter, du har. Disse søgeord bør være long-tail og indeholde flere ord. Det gælder også, at der skal være et unikt søgeord per side, som skal være i url’en, overskriften på siden, teksten på siden, alt-teksten, titlen og metabeskrivelsen. Det kan vi naturligvis hjælpe dig med at finde.
Din tekst skal sættes op på en bestemt måde med én <h1>’er, en eller to <h2>’er og <h3>’er for resten. Der skal være flere afsnit, så teksten er overskuelig og nem at læse. Der skal helst være billeder med en alt-tekst, som indeholder søgeordet.

Dit website skal være responsive, så indholdet følger størrelsen af den skærm, du står med. Som det nyeste skal alle websites være optimeret til mobiler.
Der skal være interne links imellem siderne og nogle gange et udgående link til et andet website.
I forhold til hastighedsoptimering skal billede størrelsen ned i KB, det er der programmer som kan klare uden at miste kvalitet.
Sørg også for at dine sociale konti er synlige på dit website, så besøgende kan dele indhold fra dig af.

Alle disse elementer skal spille sammen i on-page SEO for at give dit website en god placering hos Google. Samtidig skal den være spændende og relevant for dine besøgende. Tekster, som kun omhandler dig, er kun gode, hvis du er en enmandsforretning, og du udfører services.
Et godt råd er altid at skrive om det, som dine kunder får hos dig, og giv gerne lidt gratis.

Backend, header og meta description

 

Title og meta beskrivelse
SEO foregår mest i frontend på dit website. Efter de relevante søgeord er fundet til hver side på websitet, går vi i gang med at optimere indholdet på siderne. Alt indhold skal være unikt for hver side, og dét tjekker vi efter. Udover det bruger vi søgeordene i SEO-titlen og metabeskrivelsen for hver side. Det er den tekst, du kan se i Google-søgninger. Linket er titlen, og teksten under er beskrivelsen. De må ikke være ens på dine sider, på nær i en webshop med mange sider under hver kategori.

Frontend, backend og header – teknisk SEO
Det første, vi altid gør, er at tjekke, om der er Google Analytics på dit website. Er der ikke det, så sætter vi det op ASAP! Om vi blot lægger koden i headeren på sitet eller tager det igennem Google TagManager afhænger af hvor mange emner, der kan spores på dit website. Har du en webshop, er TagManager et must. I TagManager kan der oprettes tags, som sporer handlinger – et klik på en knap, en indsendelse af formular eller besked, et klik på telefonnummer og så videre. Sammen med mål opsat i Analytics sporer det hændelserne, som du kan se data på i Analytics.

Udover Analytics sætter vi også Google Search Console op. Det viser også, hvordan Google ser dit website, og om dine sider er blevet indekseret – så kan Google se dem og tjekke, om der er andre fejl, som bør rettes på dit website.

Vi tjekker, om der er døde links, url’er, om der er blandet indhold og så videre. Det gør vi, fordi alle websites skal have et SSL-certifikat nu til dags pga. GDPR-reglerne om datasikkerhed. Kan det ske, at noget indhold står som http og ikke https, så retter vi det.
Der er mange andre ting vi ordner i backend for, at dit website kører, som det skal, og er sikkert.

Hastighedsoptimering

 

Det ligger i ordet, hvad hastighedsoptimering generelt set går ud på. Det kan måske virke som en mindre detalje, men det er faktisk et meget vigtigt element i en velfungerende SEO-indsats. Det drejer sig mere specifikt om load-hastigheden af dit websites sider. Der skal ikke mange sekunders ekstra load-tid til, at besøgende smutter fra siden igen. Og hvis de besøgende smutter af den grund, når de ikke ind på siden, og så kan alt det andet arbejde jo også være det samme.

Load-hastighederne af dit websites sider må endelig ikke være for tunge, for så tager det for lang tid, og dine besøgende smutter igen. Til at hjælpe med at vurdere det har vi Google Pagespeed og flere andre programmer. De fortæller os, hvor knasterne er, så vi kan udbedre dem. Typisk vil for store billeder være et problem. Her taler vi ikke om 1200x978 pixels, men MB i stedet for KB.
Hastighedsoptimering er utroligt vigtigt, men der er altså programmer til at hjælpe med visse problematikker inden for dette.

Fælles for alle vores indsatser som SEO-bureau er, at vi er eksperter på alt, hvad der hedder SEO. Vi vil arbejde benhårdt på at sætte SEO-mekanismerne i gang for din virksomhed, og vi tager dig i hånden så meget, du ønsker det.

Optimering af billeder

 

Optimering af billeder går ud på at reducere størrelsen fra MB til KB uden at miste kvalitet. Det er der heldigvis udviklet programmer, som kan gøre. Det er desuden smartest fra starten at lægge billederne op i den størrelse, som skal bruges, så de ikke skal resizes på serveren. Det koster nemlig hastighed, hvilket er en unødvendig barriere at stille op for sig selv.Optimering af billeder går ud på at reducere størrelsen fra MB til KB uden at miste kvalitet. Det er der heldigvis udviklet programmer, som kan gøre. Det er desuden smartest fra starten at lægge billederne op i den størrelse, som skal bruges, så de ikke skal resizes på serveren. Det koster nemlig hastighed, hvilket er en unødvendig barriere at stille op for sig selv.
Så er der alt-teksten til hvert billede. Det er den tekst, du ser, hvis billedet ikke bliver hentet. I den tekst skal firmanavnet og sidens søgeord gerne være flettet ind, da det giver det bedste SEO-resultat. På websites hvor det ikke er muligt at komprimere billederne, kan lazy loading være en fordel. Her hentes billederne først, når den side, de ligger på, åbnes.
Er der mange billeder på et site, er det en god idé at oprette kategorier og lægge billederne i dem. Det gør det meget nemmere at søge på dem. Dermed også sagt at billedets titel eller navn skal være relevant for det, billedet viser. For eksempel er et billede med navnet ’3668HG.jpg’ meget anonymt og kan ikke bruges til noget, men ”blomsterkrukke på 2 liter til udendørs brug hos xxx.jpg” er meget bedre. 

Opsummerende kan det siges at:
• Titel / navnet
• Størrelsen i KB
• Dimensioner
• Alt-tekst

er de vigtigste elementer at have styr på i forhold til optimering af billeder. Dertil kommer ophavsret. Er billederne hentet på internettet, skal de tjekkes for skjult ejerskab. Mange billeder, som ligger online, må kun bruges, hvis man betaler fotografen.

Målgruppe

SEO hos Outsource er både for dig, der skal i gang med søgemaskine-optimering og til dig, der længe har arbejdet med SEO. Glæd dig til at opleve, hvordan vores specialister forbedrer dine placeringer.

Din ejendom

Vores arbejde udføres direkte på din hjemmeside og er således din ejendom. Vi benytter ikke landing-pages eller andre ”ninja-tricks”.
I stedet arbejder vi med tekstforfatning og HTML-forbedringer samt linkbuilding og layoutændringer.

Rapportering

Hver måned modtager du en rapport, så du kan følge vores arbejde og se, hvordan dine placeringer forbedrer sig.

Fælles strategi

Vores arbejde starter med en grundig ”hovedrengøring”, hvor vi sikrer, at din hjemmeside opfylder de mest basale SEO-krav. Herefter udarbejder vores SEO-specialister en strategi for din virksomhed. Styrker, svagheder, konkurrenter og muligheder analyseres, og snart kan det vedvarende SEO-arbejde påbegyndes, som vil sikre dig en kontinuerlig topplacering blandt søgeresultaterne.

SEO Cases

Strategien bag SEO-arbejdet for Kentaur var klar. Der skulle skabes relevant trafik til siden. Dette er blevet opnået ved at målrette vores SEO-indsats mod de kunder, som rent faktisk ønsker at købe. Selvom trafikken til siden måske falder, øges omsætningen, da trafikken nu består af relevante kunder og ikke blot forbipasserende gæster.

Carsten Gad, Head of SEO

“Igennem årene har vi været igennem en lang række velmenende SEO-specialister. Min største anke har været, at jeg ikke følte jeg vidste, hvad jeg fik for pengene. Det er først efter samarbejdet med Outsource, at jeg føler mig tryg. Skønt at se, hvordan vores Google-placering forbedrer sig hver måned.”

Lotte Schacht, SEO-specialist

Trustpilot