Google Search

Google Display

Youtube Ads

Google Shopping

Google Search – Hvad er det?

Der findes mange grene af anvendelighed inden for Google Search. Overordnet set er det en betegnelse for den form for annoncering, som du sikkert selv kender fra den første side på Google, når du foretager en søgning. Der findes flere betydningsfulde aspekter ved Google Search, men vi vil understrege to af dem.

Det første aspekt omhandler fleksibilitet. Som en fordel herunder kan vi først og fremmest fremhæve betalingssystemet. Har man annoncer via Google Search, betaler man per klik – det, der også kaldes pay per click (PPC). Det vil sige, at det kun koster noget, hvis brugerne rent faktisk klikker på din annonce, og at visningen i sig selv er gratis. Du kan desuden selv vælge hvilke ord og søgninger, der skal forbindes med din annonce.

Strategi, som både er en fordel for dig som forretningsdrivende, og som også kræver din indsats, er det andet centrale aspekt ved Google Search. Rent praktisk fungerer denne marketingsform således, at annoncen er placeret centralt i synsfeltet på brugeren, hvilket gør dette til en særdeles resultatrig annonceform. De fire øverste søgeresultater er altid annoncer, og oftest gælder det også de nederste fire. Placering af annoncen er afgørende for effekten, og denne placering kommer delvist an på betalingssum og delvist på relevans. På Google Search fungerer det sådan, at man selv vælger, hvor meget man er villig til at betale for et søgeord. Det kan meget vel være søgeord, som dine konkurrenter også ”byder” på. Da relevans også spiller en rolle, er det dog ikke ensbetydende med, at den højstbydende får topplaceringen. Din annonce skal blot være mere relevant, og det kan vi hjælpe dig med at sørge for, at den bliver.

Google Search Ads

En Google Ads-annonce består af en række elementer, som er tilpasset nogle tekniske krav. Det er for eksempel ikke irrelevant, hvor mange tegn hvert element tæller. Hver annonce ligner den næste i sin opbygning, og det unikke i din annonce er dermed ikke så meget udseendet og designet i annoncen, men derimod selve tekstdelen og de informationer, som den indeholder.

Selve elementerne hedder:

  • Overskrift 1
    • Som kan indeholde 30 tegn
  • Overskrift 2
    • Som kan indeholde 30 tegn
  • Overskrift 3
    • Som kan indeholde 30 tegn
  • Beskrivelse 1
    • Som kan indeholde 90 tegn
  • Beskrivelse 2
    • Som kan indeholde 90 tegn
  • Sti 1
    • Som kan indeholde 15 tegn
  • Sti 2
    • Som kan indeholde 15 tegn

Google Search Udvidelser

Undersidelinks

  • Er en mulighed for at linke ind til et andet sted på din hjemmeside end det, som annoncen gør, med en unik tekst

Infoudvidelser

  • Er en mulighed for at tilføje unikke selling points som “Mange års erfaring”, “God service & høj kvalitet” osv. til dine annoncer

Websiteinfo

  • Har man serviceydelser, er det muligt at tilføje flere værdier og skrive ting som “helkropsmassage”, “nakkemassage” osv.
  • Det også muligt at vælge brands, og så kan man liste nogle af de vigtigste brands op

Adresseudvidelse

  • Her er der mulighed for at tilføje din adresse og dine åbningstider, hvis det er muligt at komme forbi dig

Opkaldsudvidelse

  • Dette er en mulighed for at tilføje dit telefonnummer til dine annoncer

Promoveringsudvidelse

  • Her er det muligt at tilføje en rabatkode til dine annoncer, f.eks. til black friday eller andet

Hvad er dit potentiale med Google Search?

Der er flere faktorer, der spiller en rolle, når det kommer til at oprette og opretholde en Ads-konto. Fælles for alle disse faktorer er, at vi kan agere samarbejdspartner i alle henseender vedrørende Google Ads. Om du fra begyndelsen af har en Ads-konto eller ej, tager vi udgangspunkt i dialog mellem os og dig som kunde. Vi afdækker alt fra konkrete tal omhandlende annoncebudgettet til en overordnet strategi, som lægger grundlaget for det videre Ads-arbejde.

Vi foretager en grundig analyse af al data relevant for Ads-strategi til din virksomhed, så vi kan få indsigt i, hvordan du får mest muligt ud af Google Search. Dermed får du også en idé om, at potentialet med en korrekt opsat Ads-konto og nøje planlagt strategi er stort. Undervejs i processen medfølger:

  • En fast månedlig og gennemsigtig rapportering
  • En fast kontaktperson
  • Løbende dialog om muligheder for videreudvikling
  • Sparring om både realistiske og resultatorienterede annoncebudgetter
  • En der arbejder for at vækste din forretning
  • Sparring og rådgivning mod at opnå udvikling

Den månedlige rapportering fungerer således, at du altid har adgang til dataet, men at vi løbende gennemgår tallene med dig. Vi har fokus på at tydeliggøre, hvor meget du konkret har fået ud af hver krone, som du har investeret i Google Ads. Det er dét, vi kalder gennemsigtig rapportering.

Gratis 360° Analyse

Hej, mit navn er Michael, og jeg er partner hos Outsource. Send mig jeres oplysninger, så svarer vi med en rapport over jeres potentiale.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.